Robi Simonišek, Avtoportret brez zemljevida, mehka

Znamka: Naša številka: 635916
 Robi Simonišek, Avtoportret brez zemljevida, mehka

Robi Simonišek, Avtoportret brez zemljevida, mehka

Avtoportret brez zemljevida, kako primeren naslov! Preprost v svoji očitnosti, razkrinkavajoč v svoji neposrednosti. Celoten opis

14.9

14,90 € vključno z DDV
Na zalogi pri dobavitelju – predvidena odprema: 21.12.

Na zalogi pri dobavitelju

Pričakovani datum dostave oziroma osebnega prevzema artikla je naveden spodaj.

Dostava na dom predvidoma: 27.12.2017
Osebni prevzem LJ - Brnčičeva in Ljubljana BTC predvidoma na voljo: 21.12.2017
Osebni prevzem Kranj, Maribor, Koper in Celje predvidoma na voljo: 21.12.2017

Predstavitev

Opis artikla

Če želim ob njem reči, da zareže naravnost v središče, me nekaj ustavi in me opozori na to, da je glavna težava prav to središče: nekako vem, kje je, nosim ga v sebi, in vendar moram najprej preščipniti obod in se k njemu šele povzpeti.

Mogoče je treba prepotovati vse začrtane in namišljene poti od Ljubljanskega barja do ulic Berlina, pa čez Italijo do Združenih držav, mogoče je treba biti osamljen v Gradcu in zadovoljno sam na Bavarskem pa še kje, mogoče je treba potovati tudi skozi slike v galerijah, arhitekturne detajle ali s knjigami in skozi knjige.

In zakaj, konec koncev, če ne zato, da bi se pesem, ki je dihala na mizi in se vrtela v krogu, nazadnje ustavila in se sesula v središče. S tem, da se na cilju sesujem vase, dobim dokaz o tem, da sem bil na poti in da obstajam, obstajam v svojem središču, kamor sem se sesul. A potovanja so ne nazadnje le zunanji okvir, saj se tudi pokrajine vraščajo čedalje bolj navznoter, kjer se pomešajo z najbolj osebnimi strahovi, dvomi in videzi: pokrajine so projekcija notranje dinamike.

Pesmi Simoniškove druge zbirke valujejo z dolgimi, pripovednimi verzi, ki imajo oporišče v žlahtnem občutenju narave in samote v vseh letnih časih.

Te pesmi v trenutkih izjemnega miru in poglobljenosti počasi in mehko kot megla, hkrati pa natančno in ostro kot žarek, ki jo prereže, beležijo sledove dogodkov in v njih razbirajo svoje lastne poteze. Iz njih govori jaz, čigar zmaga je v načinu, kako vse zvesti na skupni imenovalec, torej v pesem, kjer je vse še ena točka na odsotnem zemljevidu. Dolgo in počasno gledanje navznoter in navzven postopoma povzroči, da se navidezna črta, ki jaz ločuje od gozdnega obronka, od plašne srne, lisice ali zlate barve poznopoletnih trav in jesenskih vinogradov, čedalje tanjša in tanjša, se pomika globlje v njegovo notranjost.

Kar Simonišku v tej zbirki tako dobro uspeva, je prav približevanje tej skriti meji, ki jo spretno poskuša ujeti v počasnosti, s katero se premika narava. Pesnikovo oko je odprto, tišina v njem posluša; pripravljen je. Po svetu hodi, knjigo slik piše. Med mesti in pokrajinami drsi, v samoti slike razvija. Bolj ko je tih, bolj one govorijo.

Spremna beseda: Andrej Hočevar

°

  • ISBN 978–961–6717–15–1
  • založba LUD Literatura
  • leto izdaje 2008
  • dimenzije 16,5×18
  • strani 69
  • vezava mehka
  • jezik slovenščina

Tehnične podrobnosti

Parametri artikla %1% %2%

Zvrst poezija
Založnik Primus
Vezanje mehka
Leto izdaje 2008
ISBN 9789616717151
Število strani 69